Nacht van de Vrijheid 2021

Maak stappen voor vrede en vrijheid.

Maak een stap, vele stappen, en breng twee mooie doelen samen: het genieten van vrede en vrijheid, en geld ophalen voor Amnesty International.

Dit jaar, net als 2020, biedt ons geen ruimte om in de Nacht van de Vrijheid te lopen zoals we dat al vele jaren gewend zijn. Maar wij vinden het belangrijk op 4 mei de slachtoffers van WO2 en andere oorlogen te gedenken, en op 5 mei de vrijheid te vieren. Vandaar, een stappenplan….

Vind een mooie lange wandeling. Ga lopen, alleen, met vrienden, met familie. Maak er een uitdaging van en ga stappen! Om geld op te halen vragen we je om een bedrag te doneren  aan Amnesty International, of je eigen actie te startenVraag mensen uit je kennissenkring je te ondersteunen om het bedrag zo nog groter te maken.

Hoe langer de wandeling, hoe groter de inspanning, hoe meer geld je bij elkaar kunt lopen. Elke stap telt!

De opbrengst gaat naar ondersteuning van mensenrechtenacivisten wereldwijd. Een voorbeeld is de bescherming van LHBTI activisten in Polen.

Voel je verbonden met vervolgden wereldwijd en doe mee!

Deze actie wordt georganiseerd door Amnesty Nacht van de Vrijheid. Voor ideeen en inspiratie kun je terecht op nachtvandevrijheid.amnesty.nl

Hier vind je verschillende wandelroutes en links naar andere vredesactiviteiten rond 4 en 5 mei.

We kijken uit naar je inschrijving!