Nacht van de Vrijheid 2020

Amnesty Brabant heeft dit jaar door de coronacrisis helaas geen wandeltocht kunnen organiseren in de nacht van 4 op 5 mei.

Maar 75 jaar vrijheid zomaar voorbij laten gaan, dat kan natuurlijk niet!

Daarom heeft Amnesty dit jaar een wandeltocht uitgezet van Gemert naar Eindhoven. De totale route van 25 kilometer doet een aantal bevrijdingsmonumenten aan in Gemert, Aarle-Rixtel, Stiphout en eindigt in Eindhoven. De route gaat door verschillende natuurgebieden en loopt voor een groot deel over onverharde paden. Je kunt de route op eigen gelegenheid lopen.

Op 19 september is er bevrijdingsfestival Liberation040 in Eindhoven. Daar zijn diverse stands, waaronder een van Amnesty, en is live muziek. Op die dag zullen wij extra aandacht besteden aan plaatselijke gebeurtenissen in WO2, mits de omstandigheden op dat moment het toelaten natuurlijk.

Doe je mee? We vragen dit keer geen minimum donatie, elk bedrag is welkom. Als je sponsors weet te vinden voor je inspanning zou dat fantastisch zijn!

Je kunt de route downloaden op routeyou.com

Meer informatie volgt binnenkort.

Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken!

09/05/2020

Jip