Nacht van de Vrijheid 2020

Amnesty Brabant viert de Nacht van de Vrijheid van maandag 4 op dinsdag 5 mei 2020

In normale omstandigheden doen we dat met een sponsorwandeltocht, maar in verband met alle beperkingen rondom het coronavirus kunnen we dat nu helaas niet organiseren.

Dit jaar is het 75 jaar geleden dat Nederland is bevrijd van de bezetting door nazi-Duitsland en dat er aan de Tweede Wereldoorlog een einde kwam. Deze herdenking kunnen we niet aan ons voorbij laten gaan.

Omdat in deze verwarrende tijden vrijheid en democratie door coronamaatregelen in veel landen onder druk staat, is het juist nu belangrijk om stil te staan bij 75 jaar vrede en vrijheid. En verbondenheid te voelen met hen die niet het geluk hebben om te leven in vrijheid, zonder angst, vervolging en onderdrukking.

Wat kun je doen?

Begin een actie en zoek sponsors waarmee je het werk van Amnesty financieel kunt ondersteunen.

Leg een krans, maak een wandeling, blijf een nacht wakker, maak muziek, dans, mediteer, brei een vredessteken, schrijf een gedicht, of doe iets anders, en laat je sponsoren. Geef je fantasie de vrije loop en doe iets leuks, zinvols, waardevols, verrassends.

We vragen je om je actie te delen op de Facebookpagina van de Nacht van de Vrijheid.

Ben je niet actief op Facebook? In dat geval kun je een bericht sturen naar info@nachtvandevrijheid.amnesty.nl, wij zorgen dan dat je bericht op Facebook wordt geplaatst.

Amnesty werkt hard aan het verbeteren van mensenrechten wereldwijd, je inspanning is heel welkom. Het geld wordt gebruikt voor ondersteuning van mensenrechtenactivisten in diverse landen. De Iraanse Saba Kordafshari bijvoorbeeld, die 24 jaar gevangenisstraf kreeg voor haar protest tegen het verplicht dragen van een hoofddoek.

Laten we met elkaar zorgen dat er een prachtig bedrag op de rekening van Amnesty kan worden bijgeschreven.

Bij voorbaat hartelijk dank,

De organisatoren van de Nacht van de Vrijheid,

Dick, Annette, Tonnie en Herman

Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken!

09/05/2020

Jip