Start Write for rights actie op Het Stedelijk Zutphen

03-12-2020 | 08:00

Dag allemaal,

We zijn weer in de donkere maanden. De periode waarin we graag samen gezellig bij de kachel zitten. Dit jaar zullen de feestdagen anders zijn dan andere jaren. Maar toch leven wij nog steeds in vrijheid en kunnen we nog steeds veel kiezen om de feestdagen gezellig te maken. Elders op de wereld, waar mensen in minder democratische regimes leven, kan niet iedereen zijn leven naar eigen wens inrichten. Om deze mensen te helpen doet Het Stedelijk Zutphen mee met de actie Write for Rights of ook wel W4R van Amnesty International. Op deze manier willen we, door geschreven brieven, overheden van andere landen onder druk zetten om mensen die vast zitten, zonder eerlijk proces, vrij te krijgen.

Doe je mee? Laat je per brief die je schrijft, sponsoren of doneer een bedrag. Via de QR code kun je doneren.

Van 14 december tot en met 17 december zal er in de Grote Beer een standje staan waar je in de pauzes kunt schrijven. In de lessen aardrijkskunde zal er ook aandacht worden besteed aan deze actie.